۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶

فرمانده کل سپاه پاسداران:

هویت هر جامعه ای بازتابی از شخصیت جوانان آن است

هویت هر جامعه ای بازتابی از شخصیت جوانان آن است

مشهد- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هویت هر جامعه ای بازتابی از شخصیت جوانان آن جامعه است.‌

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ولایت در مجتمع آیه‌های مشهد اظهار کرد: هویت هر جامعه‌ای بازتابی از شخصیت جوانان آن جامعه است.‌

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شما آینده را آن گونه می‌سازید که می‌اندیشید، گفت: جنگ‌های امروزی در فضای ذهن‌ها و قلب‌ها اتفاق می‌افتد و این واقعیت خطیر و سرنوشت ساز است.

وی با بیان اینکه جامعه را انسان‌های بزرگ می‌سازد، افزود: مردی بزرگ مثل خورشیدی طلوع کرد و یک ملت را بیدار کرد و ملت تصمیم با تکیه بر اعتقاد عمیق انقلابی را رقم زدند که بزرگترین امپراطوری تاریخ را شکست.

سلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۷ یک حرکت فراتر از دامنه‌های تصور تاریخ بود. جوانانی شجاعانه به سفارت آمریکا که نقطه مدیریت سیطره بر سرنوشت ملت ایران بود، هجوم آوردند و این یک شجاعت بزرگ را طلب می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شجاعت فرماندهان و رزمنده‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آنها از مرگ نمی‌هراسیدند و از جان خود گذشتند. جوانان از میادین مین و رمل‌ها در طریق القدس گذشتند.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت‌های عظیم انسانی در حوزه و هوش و نبوغ جوان ایرانی برخوردار است، افزود: در برهه‌ای از تاریخ هجمه‌های بسیاری علیه کشور وجود داشت و ایران با نشان دادن قدرت خود و پاسخ دادن به دشمن، به این حملات پایان داد.

سلامی ادامه داد: فکر نکنید این آمریکا همان آمریکای ۲۰ یا ۳۰ پیش است؛ بلکه قدرت او کمرنگ و کوچک و ضعیف شده است و قدرت اثر خود را در اثر فرسایشی که انقلاب اسلامی در او ایجاد کرده به تدریج از دست داده، شاید ظاهر آمریکا هنوز مهیب است، اما در باطن سست است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خاطر نشان کردن اینکه این انتخابات اخیر نمونه یک مردم سالاری دینی و دموکراسی آشکار در جهان بود، افزود: حتی با یک صدم اعشار، میزان مشارکت را اعلام کردند و اعداد را گرد نکردند. این نشان از امانت داری و سلامت انتخابات است.

سلامت و امنیت انتخابات نظرات دشمن را باطل کرد

وی در پاسخ به شبهه‌ای که مطرح کردند انتخابات مهندسی شده است، افزود: سلامت و امنیت انتخابات نظرات دشمن را باطل کرد و این را مدیون حضور بی گسترده مردم هستیم. ملت ایران در نشان دادن غلط بودن محاسبات دشمن بسیار هنرمند و باتجربه است.

سلامی گفت: جوانان باید پایه‌های تمدن اسلام و ایران را زنده کنند. امید به آینده در دستان آنان است و تمام مشکلات با الفت بخشیدن به دل‌ها برطرف می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که امروز کسی می‌تواند ایران را در جهان منزوی تلقی کند؟ اظهار کرد: قوی که باشید انزوا را پشت سر می‌گذارید، ثابت کردیم جهان بسیار بزرگ‌تر از آمریکا و آمریکا بسیار کوچک‌تر از جهان است.

کد خبر 6161440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha